Nieuws

winnaar2

Organisaties investeren sterk in talentinnovatie

Bedrijven investeren flink in innovatieve platformen om talent te selecteren, werven en behouden. Zo willen ze zich voorbereiden op een flexibel werknemersbestand.

Uit het Talent Trends Report 2017 van Randstad Sourceright blijkt dat meer dan driekwart van de bedrijven een significant budget investeert in talent innovatie. Bijna de helft geeft geld uit aan recruitmentmarketing of videointerviewplatformen. Een derde van de organisaties denkt namelijk dat dat werkgevers met een zichtbaar merk de grootste concurrenten zijn bij het aantrekken van talent. Veertig procent van de ondervraagde bedrijven zegt daarom het komende jaar meer geld uit te geven aan employerbranding.

Lees ook: Games en videos nog amper ingezet

Bedrijven gebruiken steeds vaker robotics of flexibele krachten om beter mee te kunnen bewegen met de technologie. ‘Wereldwijde veranderingen naar automatisering en de ‘gig’ economie zorgen ervoor dat bedrijven hun talentmanagementstrategie aanpassen om zo te beschikken over een zeer flexibel werknemersbestand’, zegt ceo Rebecca Henderson van Randstad Sourceright.

Door groeiende zorgen over talentschaarste gaan steeds meer organisatie gebruik maken van automatisering en flexibele werkkrachten. Meer dan 80 procent van de ondervraagde bedrijven denkt het komende jaar de talentschaarste te merken. Directeur Michel Stokvis van het Randstad Sourceright Talent Innovation Center: ‘Slimme bedrijven stoppen met de traditionele talentsilos en werken aan een modellen die het gehele werknemerskapitaal bevatten, zowel vaste krachten, tijdelijk personeel, freelancers, contractwerkers en robotics, om zo aan de vraag van talent te kunnen voldoen.’

Lees ook: 4 HR-prioriteiten en de technologie daarbij helpt

Deel dit bericht via: