Blog

coderen

Organisaties gaan steeds meer vragen van HR-technologie

Het komende jaar zullen bedrijven steeds meer gaan vragen van HR-technologie. Doordat HRM’ers steeds meer gebruik maken van data, verandert de functie van een transactiegedreven rol naar een strategische business partner.

The Workforce Institute van leverancier Kronos somt een aantal trends op voor het komende jaar. Organisaties zullen stappen zetten op de Human Capital Management volwassenheidscurve, zeggen de onderzoekers. Dat komt omdat ze steeds meer vragen van technologie. Daarom verandert de rol van de HRM’er naar een strategische partner. ‘Toch besteden voor HR-managers nog een derde van hun tijd aan handmatige taken, hebben ze weinig kennis van de hele organisatie en worden ze door hun werknemers vooral nog gebruikt als vraagbaak’, vindt The Workforce Institute.

Lees ook: 4 belangrijke eHRM-ontwikkelingen in 2017

Data van werknemers lost problemen op

Daarnaast ziet The Workforce Institute ook dat werknemersdata steeds vaker ingezet gaat worden om belangrijke problemen op te lossen. ‘Technologie geeft organisatie de mogelijkheid om dieper te kijken naar de werknemersdata die ze al jaren verzamelen. Zo kunnen ze betere beslissingen maken, voor werknemers en organisatie, die uitdagingen oplossen op het gebied van omzet, behoud, betrokkenheid, tevredenheid en productiviteit.’

Ook ziet het onderzoeksinstituut van de leverancier mogelijkheden op het gebied van het behoud van werknemers. Dat betekent dat technologie ingezet gaat worden om vragen te beantwoorden als: welke technologie, trainingen en processen kunnen werknemers helpen succes te behalen zonder dat ze een burnout krijgen? Of, hoe kunnen we prestaties beter evalueren en onze werknemers realtime feedback geven? ‘Helaas laat onderzoek nog zien dat de meeste organisaties vooral nog tijd besteden aan het werven van werknemers en niet aan het behouden van het talent dat ze hebben.’

Lees ook: HR-systeem mist data over talentmanagement

Deel dit bericht via: