Nieuws

MONACO-VR

Laat kandidaten virtueel het bedrijf ervaren met VR

Virtual reality geeft potentiële werknemers de kans om virtueel al een kijkje te nemen in het bedrijf. Het is een van de manieren waarop HR virtual reality kan inzetten.

Voor een goede merkbeleving als werkgever biedt virtual reality enorm veel mogelijkheden. Bijvoorbeeld het virtueel tonen van het geweldige kantoor aan een potentiele werknemer, schrijft directeur Stijn de Groef van Talmundo in een blog op LinkedIN. ‘Is er een betere manier om het kantoor te showen, om de bedrijfscultuur te ervaren en zelfs om enkele toekomstige collega’s te ontmoeten?’

De Groef vindt VR veel waardevoller dan een Employee Value Proposition. ‘Die is hetzelfde als al die andere miljoen die er al zijn. Jouw potentiële talent wil zijn toekomstige werkplek voelen, ruiken en ervaren. En niet lezen over de vijf (vaak generieke) waarden op de website.’

Lees ook: Leverancier test virtual reality in planningssoftware

Volgens De Groef hebben Facebook en Samsung de afgelopen jaren veel geld gestoken in virtual reality. ‘En dat betekent dat we fascinerende resultaten zien. Maar wat me vooral intrigeert is dat de manier waarop VR ingezet kan worden eindeloos is, zelfs in HR.’

In zijn blog noemt hij een aantal mogelijk om VR toe te passen in HR. Employer branding is daar een van. Een andere is het verbeteren van de leerervaring. ‘Een VR-bril geeft je de mogelijkheid om je volledig onder te dompelen in een ervaring. Het voelt erg echt, en betekent dat je kunt rondlopen in een kantoor en leert hoe je je werk moet doen. Of je bezoekt virtueel een fabriekslocatie en wordt geïntroduceerd met de beveiligingsregels. Of misschien is het iets voor een verkoper in een winkel die leert hoe hij moet omgaan en antwoorden op vragen van de klant.’

De mogelijkheden zijn eindeloos, eindigt De Groep zijn verhaal. Hij raadt HRM’ers vooral aan om zelf een bril aan te schaffen en te ervaren wat VR kan betekenen.

Lees ook: Belgische HR-startup Starter van het Jaar

 

Deel dit bericht via: